Відмінності причепів: основні характеристики та особливості
Причіп прийнято вважати самодостатнім транспортним засобом, не володіє власним двигуном, проте здійснювати рух він здатний лише в комплексі з механічним транспортним засобом, виступаючим в ролі тягача. Самодостатність даного пристрою забезпечується за рахунок того, що воно має здатність до пересування завдяки наявності власних коліс і повноцінному упору на них, а також в цілому сконструйовано так, що для його приєднання до тягача не потрібно спеціальної підготовки, переобладнання або конструювання транспортного засобу для перевезення.
Популярне: Каталог причепів і напівпричепів
Головна функція причепів – розширення можливостей транспорту в сфері транспортування вантажів. І первинна їх класифікація розбиває це узагальнене поняття на два основних види – причепи та напівпричепи. Суть їх відмінності – в опорі причіпного пристрою.
- Причіп – це транспортний засіб, вага вантажу на якому крім коліс передається власне на дорогу через несучу раму. Жодного опорного впливу на тягач немає, механізований транспорт тут виступає виключно як джерело тяглової сили.
- Напівпричіп – транспортний засіб, вага вантажу якого передається на несучу раму, а потім розподіляється не тільки за власним колесам, але і коліс тягача. Самостійно пересуватися напівпричіп не здатний.
Існує ще якийсь вид, гібрид причепа і напівпричепа – розпуск. Цей пристрій перевозить довгомірні вантажі у складі автопоїзда.
Інша не менш важлива класифікація причіпних транспортних засобів – за кількістю осей:
- одноосьові:
- двовісні;
- багатоосний.
Кількість осей вирішує, наскільки може бути більшою величина максимальної навантаження на причіп. До них можуть бути приєднані додаткові колеса, які в разі великого навантаження на причіп дозволяють рівномірно розподілити загальний вага по всіх колесах.
Враховуючи особливості вантажної платформи, причепи та напівпричепи поділяються на:
- бортові;
- самоскиди;
- фургони/тентові;
- цистерни;
- ваговози;
- легкові;
- спеціальні.
У свою чергу, за рахунок характеру перевезеного вантажу причіпні пристрої підрозділяють на спеціальні (ваговози, цистерни, самоскиди, а також причепи для транспортування тварин, човнів, трейлерні житлові причепи тощо) і універсальні (бортові, мікроавтобуси, легкові). Є також одна особливість у причепів-трейлерів – так ще можуть називати причепи-ваговози, призначені для перевезення інших транспортних засобів, великої техніки та іншого спеціалізованого важкого вантажу.
При підборі причіпного транспортного засобу завжди варто враховувати, що особливості управління тягловою транспортним засобом в залежності від типу причіпного пристрою мають суттєві відмінності. Так, якщо напівпричіп не вимагає особливих навичок в маневреності, оскільки слід за кузовом, то самостійним причіпним пристроєм управляти досить таки складно. У випадку з останнім необхідна хороша вправність водія, щоб вміло здійснювати маневри, інакше ДТП можна не минути.
Вище були вказані основні принципи вибору причіпного транспортного засобу. Тепер же можна заглибитися в більш точні технічні характеристики причепів для вантажних автомобілів.
Єврофури (тентові напівпричепи)
Дані вантажні автомобілі ще можуть називати евротентами. Це універсальні напівпричепи, що мають можливість перевозити вантажі масою до 20 тонн. Конструкція таких причіпних пристроїв настільки зручна у своєму роді, що дозволяє модифікувати себе при необхідності перевезення певного виду вантажу. Транспортування можна здійснювати як у отентованном напівпричепі, так і без тенту, залишивши причіп відкритим, а також без бортів, стійок каркаса в цілому. Така можливість зробила тентові напівпричепи одним з найпопулярніших типів причіпних транспортних засобів, широко використовуються як в міських умовах, так і при міжнародних перевезеннях.
Суцільнометалеві кузова (фургон)
Цей тип кузова може мати знімні металеві стінки. Вони міцні, що багаторазово збільшує безпеку транспортованого вантажу, зокрема, як захист від крадіжки, від можливих ударів (наприклад, при ДТП) і т. д. Однак дана особливість вже не робить причепи-фургони настільки ж зручними і практичними, як тентові.
Рефрижератори
Дані причепи заслуговують окремої уваги, так як їх конструкція має суттєві відмінності порівняно з усіма іншими, а також вони мають власну класифікацію. Головна функція рефрижератора – підтримання встановленого заздалегідь температурного діапазону. По-іншому його можуть називати просто холодильником. Класи рефрижераторів:
- «А» - клас – діапазон +12°C 0°C
- «В» - клас – діапазон +12°C -(-10°C)
- «С» - клас – від +12°C(-20°C)
- «D» - клас – до +2°C
- «E» - клас – до -10°C
- «F» - клас – до -20°C
Використання даного типу причіпного фургона повинно бути виправданим, оскільки для підтримки необхідного температурного режиму виробляються додаткові витрати палива, відповідно, транспортування вантажу в ньому обійдеться дорожче. Вони підходять для далекого транспортування примхливого по частині температури вантажу. Вантаж, вага вантажу варіюється в межах 12-22 тонн.
Ізотермічні кузова
Даний тип фургона не здійснює додаткових паливних витрат, оскільки не має спеціальної кліматичної установки і здатний утримувати температуру вантажу практично незалежно від умов зовнішнього середовища. Стінки кузова обладнані спеціальними теплоізоляційними матеріалами, що дозволяє транспортувати примхливі по відношенню до перепадів температури продукти, що робить його дуже популярним пристроєм. Вантажопідйомність кузова – 3-25 тонн.
Відкриті бортові напівпричепи
Вантажівки, обладнані бортами з боків, не мають тентового укриття. Підходять для перевезення вантажів, що не залежать від погодних умов (деякі будматеріали, металеві конструкції, сміття тощо). Здатні перевозити від 3 до 25 тонн вантажу.
-
Автозчеплення. Одиниця цього транспортного засобу разом з причепом знаходяться на одній рамі. Причіп, як правило, тентовий. Цей транспорт не належить до числа довгомірів на увазі вищеназваних особливостей. Його вантажопідйомність становить від 16 до 25 тонн.
-
Контейнеровози. Мають спеціальну площадку для фіксації та переміщення контейнерів різних габаритів, без необхідності дотримання будь-яких спеціальних умов транспортування (наприклад, особливого температурного діапазону). Перевезення масою в межах 20 тонн.
-
Лісовози. Зазначені причіпні транспортні засоби використовуються з метою перевезення деревного матеріалу у вигляді стовбурів. Їх вантажопідйомність варіюється в межах від 3 до 25 тонн.
-
Автовози. Призначені для транспортування автотехніки або декількох автомобілів. В середньому можуть вміщати на причіп близько 10 легкових авто. Вантажопідйомність не повинна перевищувати 15 тонн.
-
Платформа і низкорамный трал.Низкорамный трал є різновидом спеціальної платформи. Вони призначені для перевезення масових вантажів невеликих обсягів. Мають на собі спеціальні кріплення для фіксації цих вантажів, а також підйомники для них. Максимальна вага вантажу на них може досягати 38 тонн.
Автоцистерни
Це причепи особливого призначення, що мають відповідну, часто обтічну, конструкцію, що запобігає надмірне струс перевозяться в них наливних вантажів. Їх вантажопідйомність становить 12-30 тонн.
Оскільки, існують найрізноманітніші рідини, які вимагають транспортування, під них створюються відповідні цистерни. Серед них ємності, які перевозять:
- харчові рідини;
- промислову наливну хімію;
- світлі нафтопродукти ПММ;
- темні нафтопродукти;
знижені вуглеводневі гази.
Популярне: Автоцистерни
Харчові вантажі
Для цистерн, призначених для перевезень такого типу вантажів, повинні бути дотримані певні екологічні стандарти європейського рівня. Перед кожним завантаженням будь харчових рідин ємності проходять спецобробки – миття, дезінфекцію і пропарювання. Також автоцистерна додатково оснащується алюмінієвим або пластиковим резервуаром. Всередині стінки цистерни повинні бути покриті емаллю зі скла, нержавійки або цинку. У таких цистерн є особливий теплоізоляційний шар, що допомагає уникати різких температурних стрибків для рідини.
Хімікати
При перевезенні агресивних хімічних субстанцій використовується особливий вид нержавіючої сталі з включенням до її складу молібдену, який також дозволяє витримувати високі температурні режими і протистояти корозії. В зберіганні і транспортуванні кислотно-лужних середовищ застосовують гуммированные цистерни (стінки усередині покриті мастикою з бітумних смол і інших речовин, що забезпечують захист стінок цистерни від агресивного впливу).
Бензин та дизель
Для даного типу вантажу більшу значущість мають цистерни, витримані згідно найвищим вимогам пожежної безпеки. Бензовози можуть мати кілька відсіків, що дає можливість перевозити паливо різних видів і марок. У таких цистерн широкий ряд варіацій за обсягом, формою та кількістю відсіків.
Бітум, мазут і нафту
Темні нафтопродукти транспортуються автоцистернами високоспеціалізованого рівня. Такі ємності здатні забезпечити підігрів вантажу до 250 °C за допомогою спеціальних систем, що працюють на гасі або дизелі. Резервуар має таку конструкцію, яка дозволяє максимально довго утримувати температуру вантажу. Природно, дані цистерни створені з особливих матеріалів, оскільки призначені для перевезення легкозаймистого вантажу з вже підвищеною температурою.
Пропан, бутан і суміш газів
У пристрої даних резервуарів є несуча стінка, а також подвійні стінки, порожнина між якими заповнена особливим важкозаймистих речовиною. Цистерни мають кілька вентилів різного призначення, клапани і контролюючі пристрої.
По використовуваному матеріалу цистерни поділяються на:
- сталеві міцні, добре адаптовані до практично будь-яких умов експлуатації, максимально ремонтопридатні, відносно недорогі, підвищеної жорсткості автоцистерни;
- цистерни з нержавіючої сталі – легше сталевих, міцніше і надійніше алюмінієвих, із заниженим вмістом вуглецю, хрому та нікелю у складі;
- алюмінієві – полегшені, долгослужащие, стійкі до корозії, пластичні при дуже низьких температурах, іскробезпечні, економічні за рахунок зниженого ваги щодо витрат палива під час перевезення;
- склопластикові – ремонтопридатні, стійкі до УФ-опромінення, агресивних середовищ, впливу цвілі або моху, з високим рівнем питомої механічної міцності.
За формою цистерни бувають:
- циліндричними;
- валізи;
- трапецієподібними;
- еліптичними.
Згідно типом вантажу, автоцистерни додатково оснащують пневмо - або ресорною підвіскою. Робочий тиск не перевищує 25 кг/см3.
Діапазон показників у різноманітності цистерн може бути досить великий:
- Довжина – 5-16,1 м;
- Маса – 4,5-11 т;
- Місткість – 1 500-50 000 л;
- Кількість відсіків всередині – 1-8.
Враховуючи тип цистерни, їх ділять на:
Резервуари для стандартних умов експлуатації – звичайні металеві цистерни, здатні перевозити вантаж при плюсовій температурі або ж незамерзаючі середовища. В них не передбачені особи умови підтримання температури вантажу речовини.
Ізотермічні резервуари – в своїй конструкції мають термоізоляційні матеріали, що дозволяють підтримувати вихідну температуру вантажу під час перевезення. Втрата заданого температурного рівня – 1-3 °C на добу. Підходять для транспортування швидкопсувних продуктів на зразок молока.
Ізотермічні резервуари з паровою сорочкою - цистерна, описана вище, з додатковою функцією підігріву, за рахунок подачі пари у внутрішньому контурі напівпричепа. Такий тип цистерн підходить для вантажів, які в разі загусання під час транспортування необхідно розрідити для більш легкої вивантаження.
Ізотермічні резервуари з автономним підігрівом – оснащені теплогенератором, що дозволяє підтримувати задану температуру на протязі всього шляху. Пристрій, що забезпечує нагрів, не пов'язане з двигуном транспортного засобу.
Резервуари, що перевозяться небезпечні вантажі ADR – крім відповідної конструкції ємності відповідно до типу перевезеного вантажу, такі цистерни обладнані поруч пристроїв і елементів:
- спеціалізована вентиляційна система;
- відстійник з спускным пристроєм;
- покажчик рівня рідини;
- поперечні хвилерізи для уникнення розгойдування вантажу під час транспортування;
- шланги, стійкі до агресивного хімічного впливу;
- влаштування верхнього і нижнього зливу;
- засоби пожежогасіння;
- механоприводные помпи і насоси і т. д.
В вопросах, касающихся прицепных устройств различных видов и для разного рода транспортных средств, смогут проконсультировать представители компании «Hydromarket» – лидера по продаже и установке специализированного оборудования. Компания является официальным представителям множества зарубежных и отечественных технологических брендов в нашей стране и сотрудничает с производителями исключительно напрямую. Поставки товаров осуществляются как внутри страны, так и в страны бывшего СНГ и Европы.
Каталог компанії має перелік товарів різного профілю, починаючи з гідравлічного обладнання і закінчуючи різного роду промисловими заводами. Що примітно, в категорії причіпних пристроїв автоцистерни є унікальним торговим пропозицією компанії «Hydromarket». Абсолютно усі товари мають сертифікати якості і встановлені гарантійні строки експлуатації. Тут можна не тільки вибрати необхідний причіп або напівпричіп, але і замовити його доставку або ж установку на місці.
- Переробка сміття в Україні: питання, яке потребує комплексного підходуАктуальна проблема переробки сміття в Україні, показники у цифрах по нашій країні та країнах Європи, що підтверджують її серйозність. Знайомство з основними різновидами ресайклінгу, а також видами відходів, що подаються на переробку. Продукти, які можна отримати на виході шляхом утилізації відходів. Основні різновиди обладнання, яке може використовуватися на сміттєпереробних підприємствах, принцип їх влаштування, дії та види вихідної сировини.
- Вибираємо лебідку на трактор правильноЗнайомство з тракторними лебідками, їх основними різновидами, призначенням. Опис трелювальних лебідок та особливості їх використання у лісозаготівельній галузі, залежність місця встановлення на техніці від виду робіт, для яких вони призначаються. Тракторні лебідки, які стануть незамінним рішенням під час експлуатації техніки у поганих дорожніх умовах, на нестабільних ґрунтах, пересіченій місцевості. Опис основних видів, залежно від типу приводу. Рекомендації щодо вибору.