Паливний бак: призначення, пристрій і несправність
Грамотний автолюбитель знає, що якщо мова йде про паливній системі транспортного засобу, то потрібно поставитися з особливою увагою до її комплектуючих, а особливо до пристрою паливного бака. На перший погляд паливний бак представляє собою просту ємність для набору і зберігання різного виду палива. Але, насправді це далеко не так, адже без пристрою паливного бака будь транспорт просто не зможе функціонувати.
З плином часу і з розвитком автомобільної промисловості паливний бак регулярно вдосконалюється, тим самим привносячи в свою конструкцію нові елементи і сучасні розробки. Виробники регулярно вдосконалюють модельний ряд, але незважаючи на це, в основному конструкція паливного бака незалежно легкового або вантажного автотранспорту складається з таких основних елементів, як:
- алюмінієвий або сталевий, з високими показника герметичності корпус. Стальний паливний бак, як правило, встановлюється у вантажних автотранспортах або в позашляховиках. Але, існує ще й третій вид - це паливні баки з ударостійкого полімерного матеріалу, основною перевагою яких є - незначний власний вагу. Крім того, паливні баки з полімерів не піддаються корозії;
- заливна горловина, за формою нагадує трубу і має вихід на зовнішню частину кузова автотранспорту;
- патрубок з фільтром для забору палива в циліндричну групу;
- вентиляційна трубка. Наявність вентиляційної трубки в паливному баку, дозволяє вивести надлишки виник повітря при здійсненні заправки транспортного засобу паливом. Крім того, завдяки вентиляційної трубці нормалізується і тиск у пристрої паливного бака, яке може виникати від того, що паливо може ссужаться або розширюватися при впливі температури навколишнього середовища;
- невелика зливний отвір, обладнане пробкою;
- система фільтрації - набір фільтрів, що дозволяють очистити паливо перед його подачею в циліндри. При заливці палива, разом з ним в паливний бак можуть потрапити як частинки пилу, так і бруд, які в свою чергу можуть зробити досить таки згубний вплив на циліндри, навіть з летальним кінцем;
- датчик. Основними завданнями датчика є фіксація і передача сигналу на електричний блок про поточний рівень палива в баку.
Робота датчика побудована на основі принципу роботи потенціометра. А саме: при зменшенні рівня палива в паливному баку відповідно й опускається сам датчик, в результаті чого змінюється опір датчика. Весь цей процес відповідно фіксує блок управління, після чого виводить відповідні дані на панель. У більш складних по конструкції моделях паливного бака деякі компанії-виробники встановлюють відразу два датчика.
Поломки паливних баків і методи їх усунення
Незважаючи на те, що пристрій паливного бака - це досить міцний резервуар, він, як і інші елементи автотранспорту через невідповідне догляду і застосування недостатньо якісних матеріалів (палива) може вийти з ладу. Крім того, на експлуатаційний ресурс бака має і негативний вплив регулярне випаровування палива і його хімічний склад. До найбільш поширеним поломка паливного бака відносять:
- виникнення пробоїн або тріщин, які можуть виникнути внаслідок удару;
- зношеність ущільнювальних елементів;
- розгерметизацію в місцях де раніше виконувалася паяння або зварювання;
- освіта наскрізної корозії. Дефект такого роду може виникнути із-за регулярного попадання в паливний бак води (конденсату), бруду або інших абразивних частинок;
- наявність дефектів різьблення, стінок з'єднання або перегородок паливного бака;
- деформацію паливного бака і наявність механічних ушкоджень (ум'ятин) на наливну трубу або стінки.
Усунути утворилися дефекти паливного бака можна далеко не у всіх випадках і звичайно ж за умови, що роботи по відновленню резервуара і паливопроводу будуть довірені виключно професіоналу своєї справи. Найбільш ефективними ремонтними і найчастіше вживаними заходами є:
- очищення стінок і дна від відкладень з використанням каустичної соди й нашатирного спирту;
- накладення латок з наступним зварюванням або паянням. Цей процес допомагає усунути в перегородках дефекти і відносно невеликі за розміром тріщини, пробоїни;
- усунення вм'ятин методом витягування;
- выполнение опрессовки - процесс, который заключается в проверке герметичности устройства топливного бака при помощи воды с избыточным давлением.
<< Топливные баки Volvo/Renault
Правильный уход - залог долгой и продолжительной службы топливного бака
Для того чтобы предотвратить преждевременный износ топливного бака, практически все специалисты, в том числе и работающие в компании "Гидромаркет", рекомендуют:
- полностью исключить использование топлива низкого или сомнительного качества;
- выполнять регулярный осмотр топливного бака на наличие мелких трещин или незначительных вмятин, которые в последствие могут из-за своей недооцененности перерасти в более глобальную проблему;
- проводить диагностику и ремонтные, монтажные работы исключительно на специализированных станциях технического обслуживания. На проверенных СТО, где в априори не возникают вопросы в компетентности персонала;
- избегать перегревов и низких температур. Советуют не оставлять транспортное средство на солнце или в морозную и ветреную погоду долгий период времени;
- следить за фильтрами и при необходимости выполнять промывку или замену;
- выполнять регулярную очистку топливного бака от излишков воды и грязи, и отложений.
Стоит отметить еще один факт - многие специалисты крайне не рекомендуют выполнять очистку топливного бака без предварительного вскрытия, с применением различных средств. А все потому что, все (смытые химическими средствами) отложения и загрязнения в итоге через топливо заборник окажутся в топливной аппаратуре и в фильтрах, что в свою очередь окажет негативное влияние на всю топливную систему транспортного средства.
- Гідромотор MS (OMS) – аналог МГП-160: огляд, переваги та застосуванняГідравлічний мотор MS160 (OMS) - героторний аналог МГП-160. Огляд, характеристики, переваги, застосування. Купити з гарантією у HYDROMARKET.
- Снігоочисники: види та спосіб підключення на спецтехнікуПризначення та особливості снігоочисників, конструктивне рішення, нюанси встановлення на базову техніку. Знайомство із шнековими, шнекороторними, фрезерно-роторними моделями обладнання, їх сферами застосування, робочими параметрами. Моменти, що визначають надійність навісних механізмів та їх експлуатаційні можливості.