Кошик
326 відгуків
Гідравліка на Тягачі і Самоскиди, Спецтехніка і Робототехніка
+380661226512
+380969345539
+380934900050
Кошик

Що таке тягово-зчіпний пристрій?

Для того щоб знизити витрати на вантажоперевезеннях і полегшити процес зчеплення і розчеплення причепа, практично всі власники тягачів чи автопоїздів замислюються про придбання такого пристрої спеціального призначення, як тягово-зчіпний агрегат.

Наявність ТСУ (тягово-зчіпного пристрою) дозволяє транспортувати будь-які вантажу, шарнірно з'єднавши спецмашину і вантажну платформу або причіп. Як перевезених вантажів можуть виступати як невеликі човни або яхти, мотоцикли, так і дрібні або великогабаритні вантажу малої і великої тоннажності. Буксирування причепа або наприклад застряглого в болоті легкового автомобіля або позашляховика при використанні тягово-зчіпного пристрою реалізована завдяки тому, що ТСУ може здійснювати передачу навантажень як поздовжнього, так і вертикального характеру.

Сьогодні, виготовленням тягово-зчіпних агрегатів в основному займаються зарубіжні компанії. Найбільш затребувані на українському ринку є: Rockinger (Німеччина), Ringfeder (Німеччина), Georg Fisher (Швейцарія), Jost, VBG (Швеція), Utility Trailer (США), TULGA (Туреччина), SAF-Holland (Німеччина), York (Великобританія) та інші спеціалізовані компанії-виробники.

Модельний ряд тягово-зчіпних агрегатів часто відрізняється між собою не тільки габаритами і вагою, але і призначенням, пристроєм. Кожен виробник тягово-зчіпних агрегатів прагне виготовити дійсно якісне, воістину надійне і зносостійке обладнання, яке здатне буде довго виконувати свої функції і дозволить значно полегшити процес вантажоперевезень. Саме тому різноманітність модельного ряду досить велике.

До основним аспектам, якими має володіти агрегат тягово-зчіпний призначення, відносять:

  • високу надійність агрегату;
  • наявність механізму спеціального призначення - амортизационно-поглинаючого типу;
  • можливість здійснення швидкого і зручного процесу зчеплення і розчеплення причепа зі спеціалізованою машиною;
  • позитивний вплив на показники маневреності, стійкості і керованості автопоїзда.

Серед великого асортименту пристроїв, які здійснюють тягово-зчіпний процес, виділяють основні типи зчіпних агрегатів, кожен з яких має свої особливості і конструкційні переваги. А саме:

  1. гакові роз'ємно-зчіпні агрегати;
  2. вилкові тягово-зчіпні вузли (або як їх ще називають - шкворневые агрегати);
  3. ТСУ кульові, конструкція яких складається з таких основних елементів, як куля і петля.

 

Гакові роз'ємно-зчіпні агрегати - особливості застосування

Найбільш затребуваним агрегатом тягово-зчіпного характеру в Україні є крюкової ТСУ (гак-петля дишло). Даний тип вузла є незамінним роз'ємно-зчіпним агрегатом між спец авто і причепом в умовах часткового або повного бездоріжжя, або ж на проїзній частині не рівномірним рельєфом. Крім того, до переважним аспектів застосування тягово-зчіпного агрегату крюкового типу відносять:

  • відносно невелику масу пристрою (не більше 30кг);
  • наявність простої конструкції і досить таки значних кутів гнучкості;
  • нескладне виготовлення;
  • легке виконання процесу зчеплення і розчеплення автопоїзда з-за наявності великих зазорів між комплектуючими елементами агрегату.

Але, крім позитивних аспектів застосування пристрій має і недоліки. Із-за того що тягово-зчіпний агрегат крюкового типу має досить таки значні зазори, розмір яких може досягати і 10 міліметрів, його комплектуючі регулярно піддаються динамічним навантаженням, а це в свою чергу призводить до скоропостижному зношування.

В основному процес зчеплення і розчеплення автопоїзда виконується вручну, але існують і напівавтоматичні варіанти виконання ТСУ. Напівавтоматичні моделі менш затребувані з того, що володіють великою вагою і складністю в застосуванні.

 

Кульове і шкворневое ТСУ - призначення, пристрій

Нерідко, але все ж буває що власники транспортних засобів тягово-зчіпний пристрій кульового типу помилково мають фаркопом. Все це з-за того, що даний тип пристрою призначений для буксирування невеликих вантажів вага, яких не повинен перевищувати позначки у 3,5 тонни.

Як правило, кульові тягово-зчіпні пристрої монтують на малотоннажні вантажні автомобілі або пікапи, невеликий мікроавтобус або будь-який інший легковий транспорт. Монтаж зчіпного агрегату можна здійснити як спереду, так і ззаду автотранспорту, головне щоб міцність рами відповідала ступеня майбутніх навантажень. Конструкція кульового зчіпного пристрою являє собою два елемента: зчіпний шар і головка. Згідно строгим стандартам діаметр зчіпного кулі кульового ТСУ не повинен бути більше ніж 50 мм

Що ж стосується тягово-зчіпного пристрою шкворневого типу, то цей агрегат вважається більш зручним і ремонтопрігодним пристроєм ніж ТСУ крюкового типу. Більшість сучасних моделей ТСУ шкворневого типу в свою конструкцію включає напівавтоматичний затвор, який, як правило, оснащений двома незалежно діючими запобіжними механізмами. Крім цього, зустрічаються моделі, оснащені пневматичними або гідравлічними амортизаторами.

До позитивних аспектів шкворневого пристрої типу, або як його ще називають вилочний ТСУ, можна віднести:

  • возможность установки агрегата как спереди тягача, так и сзади - без потери эффективности;
  • наличие автоматической сцепки-расцепки, которая в свою очередь обеспечивает быстроту и безопасность процесса;
  • наличие небольших зазоров - в результате чего срок службы (относительно крюковых моделей) значительно больше;
  • наличие возможности быстрой и беспрепятственной замены изношенных элементов шкворня и сцепной втулки.

Но, вилочное ТСУ, как и все остальные агрегаты имеет свои недостатки среди которых, как правило, выделяют сложную конструкцию и недостаточную гибкость в углах автопоезда.

Шкворневые ТСУ, як і кульові зчіпні пристрої виготовляються в різному виконанні. А саме:

  • Тип А і Б - виробляються без шарніра, який в свою чергу забезпечує влаштування вертикальної гнучкістю;
  • Тип С - при виготовленні агрегати оснащуються шарніром вертикальної гнучкості;
  • Тип D - виготовляються з обмеженням в рухливості і, як правило, без шарніра.
Інші статті