Кошик
328 відгуків
Гідравліка на Тягачі і Самоскиди, Спецтехніка і Робототехніка
+380661226512
+380969345539
+380934900050
Кошик

Технологія асфальтування доріг

При створенні доріг сучасні будівельники активно використовують асфальт – суміш з ретельно підібраним складом. Основою її є мінеральні матеріали - щебінь, рідкий бітум, пісок і мінеральний порошок, які беруться в певній пропорції і ретельно змішуються при нагріванні.

Процес укладання асфальтної суміші називається асфальтуванням і є дуже трудомістким і складним. Він виконується в кілька етапів:

  • земляні роботи;
  • формування підстави покриття;
  • заливка підготовленої суміші;
  • облаштування території.

При правильному виконанні він вважається самим ефективним на сьогодні способом облаштування покриття доріг, тротуарів та інших поверхонь – надійного, стійкого і довговічного.

 

Технології асфальтування

Сучасними будівельниками застосовується дві технології асфальтування, кожна з яких має свої особливості, переваги і недоліки.

Холодна технологія передбачає нанесення готової суміші рідких нафтових бітумів без подальшого висушування вологи. Укладання таким способом можлива лише в теплий сезон і доцільна лише при частковому (ямковий) ремонт полону.

Асфальтування гаряче може виконуватися круглий рік, адже суміш рідких і в'язких нафтових бітумів нагрівається до 120°C і більше. Перед нанесенням її на ділянку необхідно провести спеціальну підготовку і висушування за допомогою спеціальної техніки.

Крім основних компонентів асфальтової суміші можуть бути використані і додаткові. Вони можуть поліпшити параметри готового покриття, адаптувати його до майбутніх умов експлуатації. Наприклад, на автомагістралях з інтенсивним навантаженням укладають суміші з модифікованими нафтовими гелеобразными бітумами (МАК-бітуми), які створюють більш довговічне і міцне полотно.

Будь-яка технологія асфальтування є дуже дорогий і вимагає залучення не тільки компетентного персоналу, але і спецмашин.

 

Укладання асфальту: основні етапи

Нанесення суміші на підготовлену ділянку – це лише невелика частина роботи при асфальтуванні. Насправді етапів даного процесу і кожен має свої особливості.

  1. Проектування та складання кошторису, підготовка документації. На даному етапі відповідальний фахівець враховує такі моменти, як габарити ділянки, його рельєф, властивості грунту, інфраструктуру, глибину залягання грунтових вод і т. д. Ці параметри дозволяють визначити обсяг майбутніх робіт і підрахувати кількість необхідних матеріалів, їх вартість.
  2. Підготовчі та землерийні роботи. Перш ніж укладати асфальт, територію потрібно підготувати. Для початку знімається (якщо є) існуюче покриття за допомогою фрези і верхній шар грунту, застосовуючи бульдозери і екскаватори. Потім з ділянки навантажувачем видаляють отриману масу, а грейдером розрівнюють поверхню. Потім наносять позначки і формують так зване «дорожнє корито», ущільнюють його.
  3. Формування підстави. В першу чергу створюють дорожню подушку – з двох шарів матеріалу (піску або піщано-гравійної суміші та щебеню різних фракцій). Всі шари обов'язково вирівнюють і утрамбовують, зверху проливають бітумом, а краї обмежують бортовим каменем.
  4. Заливка асфальтобетону. Компоненти суміші доставляються до місця робіт за допомогою самоскидів, де і виконується безпосереднє приготування асфальту. Іноді готову до укладання суміш привозять до місця заливки в спеціальних машинах. Матеріал рівномірно розподіляється по ділянці за допомогою спеціальної техніки – асфальтобетоноукладчика, потім котки ущільнюють покриття.
  5. Технічний контроль якості робіт і отриманого покриття. Він передбачає візуальну оцінку поверхні, інструментальні виміри та лабораторні випробування зразків матеріалу, отриманого певним шляхом.

Всього в процесі дорожнього будівництва може використовуватися більше чотирьох десятків найменувань різної спецтехніки. Звичайно, можна обійтися тільки кількома видами машин, але тоді роботи будуть менш ефективними, більш трудомісткими і дорогими. Крім того, може постраждати якість отриманої поверхні.

 

Кілька цікавих фактів про укладанні дорожнього полотна і асфальті

Незважаючи на те, що гаряче асфальтування можна проводити і взимку, оптимальний час для нього – теплий сезон. Укладання покриття краще виконувати в суху погоду при температурі навколишнього середовища не нижче +5°C. Роботи здійснюються максимально оперативно, щоб готова суміш не встигла охолонути і затвердіти.

Зняте старе дорожнє покриття може бути використано для створення нового. Технологію переробки відходів називають ресайклінгом і виробляють за допомогою спеціальної техніки – дорожнього комбайна. Всі операції здійснюються на місці, причому ресайклінг також можливий холодний і гарячий. Застосування вторинної сировини при асфальтуванні поверхні дозволяє домогтися істотної економії:

  • на вивезення відходів з ділянки і транспортуванні нових будівельних матеріалів – близько 90%;
  • близько 50% загальних витрат;
  • плюс знижується кількість викидів вуглекислого газу в атмосферу, мінімізується шкоду, нанесений екології.

Термін експлуатації правильно покладеного асфальту орієнтовно становить 10 років. Однак на його тривалість впливає інтенсивність транспортних потоків, навантаження, погодні умови, якість використаних матеріалів та проведених робіт. Належний догляд і своєчасний ремонт здатні продовжити термін служби покриття на довгі роки.

Для максимальної ефективності будівельних або ремонтних робіт з допомогою асфальтної суміші доцільно проводити їх двома змінами: перша зміна працює ввечері, створюючи нижній шар покриття, а друга - вдень, завдаючи фінішну суміш.

Перед масштабними роботами бажано провести пробну укладання суміші і за результатами скоригувати склад, норми споживання, режим заливки і ущільнення.

Експлуатація асфальтованого покриття можлива тільки після повного охолодження шарів до температури навколишнього середовища.

У компанії «Гидромаркет» можна знайти найширший вибір спецтехніки, яка буде корисна на всіх етапах дорожнього будівництва і ремонту, у тому числі і асфальтуванні.

Інші статті