Що таке мультиліфт?
Ті, хто стикався вантажоперевезеннями, напевно чув термін «мультиліфт». Ось тільки далеко не всі розуміють, що ж це за механізм, навіщо він потрібен, де застосовується і в чому його переваги перед іншими варіантами техніки спеціального призначення. Так розберемося більш детально в даній темі.
Трохи з історії про мультилифтах
Сам термін «мультиліфт» став ім'ям прозивним, як і «ксерокс». Справа в тому, що вперше дана техніка була випущена в 70-х роках минулого століття фінської машинобудівною компанією Partek під брендом «Multilift». І незважаючи на те, що з того часу асортимент аналогічних механізмів суттєво розширився (сьогодні їх випускають 16 світових компаній у більш ніж 40 варіантах моделей), їх повсюдно називають мультиліфт, незважаючи на те, як їх іменували самі виробники.
Але істерія даної техніки куди більш давня. Сам принцип, який став її основою, використовували ще в початку 30-х років минулого століття в Червоній армії. Сапери придумали механізм, який суттєво спрощував облаштування понтонних переправ через річки, болота та інші водойми. Але в цивільному області на території СРСР він так і не знайшов подальшого розвитку. Перша партія мультиліфтів була завезена в країну тільки в 1978 році. І це була техніка тієї ж фінської компанії Partek. Вони були реалізовані на основі вантажних автомобілів КамАЗ.
Що таке мультиліфт?
Мультиліфт – вантажно-розвантажувальних механізм, оснащений гідравлічним приводом та до знімних вантажозахоплювальних пристроєм, реалізований на базі вантажних автомобілів. Він призначається для навантаження, транспортування і вивантаження змінних вантажів. Така техніка найбільш ефективна при перевезенні:
- побутівок, офісних, будівельних контейнерів;
- бункерів, цистерн, в тому числі і призначених для зберігання небезпечних вантажів;
- вагонів, різних типів морських контейнерів;
- платформ для довгомірів;
- кузовів сільськогосподарського призначення;
- бункерів для зберігання твердих відходів й інших габаритних конструкцій.
В якості шасі тут найчастіше використовуються тягачі марок Сканія, МАН, МАЗ, КамАЗ, Вольво, Рено, Мередес, Форд, Івеко та ін. Транспорт підбирається індивідуально під габарити та вантажопідйомність механізму.
Головна відмінність мультиліфтів від подібних вантажопідйомних механізмів – переміщення вантажу здійснюється по поздовжній осі, тобто вздовж платформи. До того ж протягом одного дня він може декілька разів змінювати свою «спеціалізацію»: контейнеровоз, цистерна, бетономішалка та ін. Саме така z мультисистемність і стала однією з найбільш вагомих переваг даної техніки.
Тобто власник машини отримує якийсь уніфікований конструктор, використовуючи деталі якого він зможе «скласти» спецтехніку йому потрібної конфігурації. Тобто купуючи транспортний засіб, обладнаний цією системою, ви отримуєте свій власний автопарк: контейнеровоз, цистерновоз, сміттєвоз, цементовоз та ін. Але при цьому в органах Державтоінспекції буде оформлятися одна машина. Вона ж буде проходити техобслуговування, ремонтуватися. А ось перелік виконуваних робіт буде дуже широким.
Різновиди мультиліфтів
На практиці найбільше застосування отримали мультиліфти, вантажопідйомністю 16 і 20 тонн. Але асортимент моделей, що випускаються сучасним ринком, куди більш високий. В ньому можна знайти техніку, здатну перевозити вантажі вагою від 5 до 42 тонн. Але вантажопідйомність – не єдина відмінність між мультиліфтів. Вони ще можуть оснащуватися різними видами вантажопідіймальних захоплень:
- Рамні.
- Гакові.
- Тросові.
Розглянемо кожен варіант більш детально, адже у них є свої переваги і недоліки, які слід враховувати при вибір мультиліфти.
Рамні мультиліфти
Поступово здає свої позиції, поступаючись більш передовим і зручним у використанні крюковим моделям. Основа такого механізму – рама, яка знизу захоплює об'єкт і переміщує його на платформу. Конструктивно рамні мультиліфти досить складні, що позначилося на їх вартості: вона відчутно вище гакових аналогів.
Ще одна складність у тому, що нижнє розташування механізму призводить до його швидкого засмічення в процесі експлуатації, вимагаючи регулярного чисть. А якщо техніка експлуатується дуже інтенсивно і без простоїв, то не завжди можна знайти час на очищення. У результаті знизиться ефективність роботи, аж до повного виходу з ладу.
Гакові мультиліфти
Гакові моделі мультиліфтів отримали найбільш широке застосування на практиці. На їх випуск сьогодні перейшли всі закордонні автовиробники. Обумовлено це підвищеними вимогами до рівня безпеки експлуатованої спецтехніки. Основою елемент конструкції – підйомна рама Г-подібної форми. На її короткому кінці передбачений крюкової захоплення. Він зачіпляється із зворотним дишлом, передбаченому на контейнері, цистерні або іншому змінному блоці. Як тільки він буде встановлений на платформу, виконується фіксація за допомогою спеціальних блокіраторів, оснащених гідроприводом і завантажувальним гаком.
Такі механізми здійснюють завантаження блоку на платформу всього за 1 хвилину, що істотно скорочує час виконання робіт. Завдяки надійному закріпленню, навантажений автомобіль може переміщатися з досить високою швидкістю. Але вага такого механізму досить великий.
Тросові мультлифты
З такої конструкції і з'явилися мультиліфти. Вона складається з гідроциліндрів, які піднімають підрамник з надрамником, закріпленим на ньому за допомогою шарнірного з'єднання і лебідки з гідроприводом, двома барабанами. Контейнер чи інший блок затягується на платформу лебідкою. Далі конструкція опускається і фіксується.
По часу завантаження – це близько 2-3 хвилин. Не критично, але більше, ніж у гакових. І тут вже процес повністю автоматизований. Оператору доведеться виходити з кабіни транспортного засобу, щоб закріпити гак лебідки. Але найбільша складність в експлуатації тросових мультиліфтів – досить висока ймовірність обриву троса, а адже саме на нього покладається фіксація блоку на платформі (потрібне застосування додаткового спорядження). Але зате вага такої конструкції значно нижче крюкової.
Переваги мультиліфтів перед аналогами
Використовуючи вантажівки, оснащені механізмом мультиліфти, ви зможете особисто переконатися в його перевагах:
- мінімізація матеріальних і часових витрат на транспортування габаритних конструкцій;
- швидке і просте виконання вантаження і вивантаження;
- висока безпека вантажно-розвантажувальних і транспортувальних робіт;
- універсальність: підходить для перевезення будь-яких видів контейнерів, блоків;
- можливість роботи в безперервному режимі: знижуються простої машини;
- відсутність необхідності в залученні стороннього техніки, фахівців: з роботами оператор впорається самостійно.
Більш детально з особливостями мультиліфтів, асортиментом техніки спеціального призначення, цінами вас познайомлять фахівці компанії «Hydromarket». Щоб зв'язатися з ними скористайтеся онлайн-формою або контактним телефоном.
- Переробка сміття в Україні: питання, яке потребує комплексного підходуАктуальна проблема переробки сміття в Україні, показники у цифрах по нашій країні та країнах Європи, що підтверджують її серйозність. Знайомство з основними різновидами ресайклінгу, а також видами відходів, що подаються на переробку. Продукти, які можна отримати на виході шляхом утилізації відходів. Основні різновиди обладнання, яке може використовуватися на сміттєпереробних підприємствах, принцип їх влаштування, дії та види вихідної сировини.
- Вибираємо лебідку на трактор правильноЗнайомство з тракторними лебідками, їх основними різновидами, призначенням. Опис трелювальних лебідок та особливості їх використання у лісозаготівельній галузі, залежність місця встановлення на техніці від виду робіт, для яких вони призначаються. Тракторні лебідки, які стануть незамінним рішенням під час експлуатації техніки у поганих дорожніх умовах, на нестабільних ґрунтах, пересіченій місцевості. Опис основних видів, залежно від типу приводу. Рекомендації щодо вибору.