Технології укладання дорожніх плит
В Україні при будівництві автомобільних доріг часто використовують спеціальні плити. Вони зручні в роботі, відрізняються легким і простим монтажем, але головне – це те, що отримане полотно відрізняється високими техніко-експлуатаційними властивостями. Правда, лише в тому випадку, коли вони мали належну якість і були покладені чітко по технології. Як відбувається даний процес, розповідають фахівці компанії «Гидромаркет».
<< Укладання дорожніх плит в Україні
Особливості плит для доріг різного призначення
Дорожніми плитами називають елементи з армованого бетону (залізобетону), які здатні витримати великі навантаження від технічних засобів. Такими плитами викладають дороги постійні і тимчасові, оскільки вони володіють рядом переваг. Ключовими серед них є наступне:
- оперативність монтажних/демонтажних робіт і їх легкість (виконуються без важкої спецтехніки);
- економічність процесу;
- дорога готова до експлуатації відразу після закінчення укладання;
- високі техніко-експлуатаційні властивості доріг – міцність, широкий температурний режим (-40...+55°C), зносостійкість, надійність, довговічність (термін служби складає 25 років та більше);
- акуратний зовнішній вигляд покриття;
- можливість багаторазового використання плит, що істотно здешевлює будівельні роботи.
Оскільки залізобетонними плитами викладають дороги постійного і тимчасового використання, то самі елементи бувають двох видів. Якщо ЗБВ мають маркування 1, то вони здатні витримати більше навантаження, а тому призначаються для військових полігонів, магістралей з інтенсивним рухом. У виробництві таких плит застосовується важка арматура, в результаті чого дорога не буде мати потребу в частому ремонті.
Плити, зазначені на упаковці цифрою 2, використовуються для будівництва тимчасових доріг до будмайданчиків, кар'єрів, а також для облаштування під'їздів до приватного гаража або котеджу. Такі елементи випускають з бетонних розчинів і ненапружуваною (звичайної) арматури.
Крім маркування, визначальною застосування дорожніх плит, вони відрізняються між собою:
- типорозмірами, регульованими ГОСТом;
- типом поверхні, яка може бути гладкою або рифленою;
- відсотком армування;
- формою елементів;
- морозостійкістю.
Все це варто враховувати при покупці ЗБВ, призначених для укладання на дорогу.
Особливості будівництва дороги з застосуванням залізобетонних плит
До початку будівельних робіт виконавець повинен визначити технічні параметри проекту. Найважливішими серед них є гранична навантаження дороги і її ширина.
При розрахунку навантаження на майбутню трасу враховують наступне:
- наявність смуг двостороннього руху, від чого залежить ширина полотна (при двосторонньому русі ширина повинна бути 4,5 м, в іншому випадку достатньо 2,2 м для легкового транспорту та 2,7 для вантажного);
- сезонність використання;
- характер техніки, яка буде пересуватися по дорозі;
- інтенсивність руху (наприклад, для під'їзної дороги до приватного будинку легкової машини досить плити, витримує 10т, для важкої техніки цей показник повинен бути вище).
Під час проектування дороги також варто пам'ятати, що потрібно облаштувати узбіччя, ширина якої повинна становити 30-35см. Насипають її щебенем з обох сторін дороги.
Технологічний процес укладання дорожніх плит
Перед тим, як приступати до монтажу залізобетонних плит на дорогу, потрібно намітити головну вісь дороги і відміряти відстань, що дорівнює ширині використовуваних плит (по обидві сторони). Дана процедура дозволить мінімізувати зусилля при стикуванні елементів і зменшити ймовірні проблеми. Далі в розміченій області ретельно готують основу. Це справедливо при облаштуванні будь-яких доріг, правда, можуть відрізнятися обсяги робіт. Сам технологічний процес складається з наступних етапів:
- зняття родючого шару грунту, в якому ростуть рослини – роботи виконуються важкою технікою шляхом риття траншеї глибиною до 0,6 м (в залежності від заболоченості грунту);
- викладка дна траншеї геотекстилем, який буде перешкоджати росту рослин, надходженню вологи і вимивання шарів дороги;
- укладання підстилки, яка складається з шарів щебеню та кар'єрного піску певної товщини (різна в залежності від виду доріг і рельєфу місцевості), які рівномірно розподіляються по траншеї і максимально трамбують катком;
- установка дорожніх плит на підготовлену подушку уздовж головної осі.
Сам монтаж ЗБВ здійснюється спеціальними бригадами, іноді потрібне залучення підйомного спецтранспорту (якщо елементи мають великі масогабаритні властивості). Перед початком робіт будматеріали можуть розкладатися по краях майбутньої дороги, але допускається їх забір безпосередньо з транспортувальної техніки.
Важно: монтажные работы начинают только от края дорожного полотна, ровняясь на натянутый шнур. Это позволит избежать перекосов и отклонений от намеченного плана, что также влияет на качество будущей дороги. Элементы устанавливают предельно плотно – зазор между ними не может превышать 2-3мм, а уступы – 5мм. Стыковочные швы, всевозможные зазоры и щели наполняют щебнем, песком, цементным раствором, бетоном и мастикой, иногда выполняется сварка боковых монтажных петель плит. После всего этого покрытие тщательно утрамбовывают, иногда поверх плит настилают асфальт.
Выбор исполнителя – ответственный этап
При желании соорудить дорогу с помощью железобетонных плит, необходимо пристальное внимание уделить поиску исполнителя. В первую очередь обращают внимание на следующее:
- опыт подобных работ (желательно не менее пяти лет);
- репутация компании на рынке (наличие положительных отзывов, рекомендаций, лояльных клиентов и т.д.);
- владение нужными технологиями и спецтехникой, лицензиями и разрешениями на выполнение данных работ;
- наличие у исполнителя бесперебойных источников материалов надлежащего качества;
- гарантийные обязательства и ответственность за качество реализации объекта, сроки выполнения;
- ценовая политика компании.
В Украине немало компаний готовы построить дороги с применением плит из железобетона. Ведущие эксперты отрасли всегда выбирают «Гидромаркет». Узнать больше информации о данной услуге, заказать подсчет ее стоимости можно у менеджеров компании. Связаться с ними можно по телефону в рабочее время или в он-лайн чате.
- Переробка сміття в Україні: питання, яке потребує комплексного підходуАктуальна проблема переробки сміття в Україні, показники у цифрах по нашій країні та країнах Європи, що підтверджують її серйозність. Знайомство з основними різновидами ресайклінгу, а також видами відходів, що подаються на переробку. Продукти, які можна отримати на виході шляхом утилізації відходів. Основні різновиди обладнання, яке може використовуватися на сміттєпереробних підприємствах, принцип їх влаштування, дії та види вихідної сировини.
- Вибираємо лебідку на трактор правильноЗнайомство з тракторними лебідками, їх основними різновидами, призначенням. Опис трелювальних лебідок та особливості їх використання у лісозаготівельній галузі, залежність місця встановлення на техніці від виду робіт, для яких вони призначаються. Тракторні лебідки, які стануть незамінним рішенням під час експлуатації техніки у поганих дорожніх умовах, на нестабільних ґрунтах, пересіченій місцевості. Опис основних видів, залежно від типу приводу. Рекомендації щодо вибору.