Який напівпричіп краще купити?
Напівпричепи – техніка, яка знайшла дуже широке застосування у вантажоперевезеннях як усередині країни, так і за її межі. Як тяговий автомобіль переважно використовується сідельний тягач. Сучасний ринок пропонує споживачам величезний вибір напівпричепів. Але за зовнішньої схожості вони мають безліч відмінностей, які безпосередньо впливають на експлуатаційні умови. Зараз зупинимося докладніше на тому, що все-таки являю собою напівпричепи і який варіант буде оптимальним саме для ваших робіт.
Особливості вибору напівпричепів
Щоб підібрати напівпричіп, який відмінно покаже себе у ваших експлуатаційних умовах, необхідно звернути увагу на кілька основних моментів. Так, йдеться про:
- Особливості рами.
- Тип напівпричепа.
- Варіант кузова.
- Задній портал напівпричепа.
- Тип підвіски.
Розглянемо докладніше кожен із цих варіантів. Так ви зможете зорієнтуватися в особливостях напівпричепів та підібрати відповідне рішення для себе.
Починаємо з рами
Рама – один з основних елементів будь-якого напівпричепа. Це те, на чому буде триматися вся інша конструкція. Основна вимога до неї – міцність, але водночас і гнучкість. Це забезпечить їй мінімальне зношування при експлуатації на нерівних дорогах. І товста рама – це не розв'язання проблеми. Багато в чому її експлуатаційні характеристики залежать від матеріалу виготовлення. Так, рама, виготовлена з якісної сталі буде більш тонкою, легкою, але водночас міцною, ніж з дешевої, яка за своєю структурою значно м'якша. Також при виборі рами звертаємо увагу на такий момент як тип з'єднання. Може бути звареним і на болтах. Перший варіант надійніший, особливо при експлуатації напівпричепа на не дуже рівній дорозі.
Тепер про тип напівпричепа
Щоб правильно розуміти, який тип напівпричепа потрібний саме вам, треба знати, з якими типами вантажів має бути робота. Так, виділяють кілька видів техніки:
- Бортові. Використовуються для перевезення вантажів, несприйнятливих до негативного зовнішнього впливу. При цьому борти забезпечують додаткову фіксацію вантажу та запобігають його можливому випаданню.
- Тентовані. Можуть бути з бортами та без. Тент здатний захистити вантаж від впливу дощу, снігу, сонячних променів. Але гарантованого захисту від дорожнього пилу він не забезпечить. На закріплення тенту потрібен час.
- Шторні. Відрізняються підвищеною зручністю завантаження. Тент тут легко зрушується в сторону, і так само легко повертається на місце, що дозволяє виконувати верхнє завантаження.
- Фургони. Призначаються для транспортування вантажів, що потребують надійного захисту від негативного зовнішнього впливу. Зокрема, це належать до продуктів харчування, оргтехніки, побутової техніки та ін.
- Самоскидні. Призначаються переважно перевезення різних категорій сипких вантажів. Широко використовуються у будівельних, сільськогосподарських роботах. Забезпечують швидке та просте вивантаження вмісту кузова завдяки його підняттю на висоту.
- Ізотермічні. Повністю закриті фургони із термоізольованим кузовом. Вони здатні ефективно утримувати всередині температуру вантажу, що перевозиться. Особливо актуальним є їх використання при перевезенні харчові продукти, лікарських препаратів.
- Рефрижераторні. Призначаються для перевезення продукції, що вимагає суворого дотримання температурного режиму. Поряд із термоізольованим кузовом такі напівпричепи додатково ще оснащені холодильною установкою, яка може створювати і підтримувати необхідний температурний режим.
Також окремо варто виділити контейнеровози, автовози, низькорамні трали. Вже за назвами можна зрозуміти, під транспортування яких категорій вантажів вони розроблені.
Варіант кузова
Тут йдеться в першу чергу про передню стінку напівпричепа. Так, вона може виготовлятися зі сталі або алюмінію. Нерідко практично виробники використовують сталь, яку додатково посилюють листом алюмінію, товщиною до 6 мм. У найдешевших моделях використовується спресована фанера. Потрібно звернути увагу також на те, з якого профілю зробила передня стінка, чи передбачено в ній додатковий захист від удару.
Одне із досить ефективних рішень – додаткове зміцнення підлоги біля передньої стінки. Це забезпечить захист напівпричепа від ударів під час роботи, забезпечить підвищену міцність під час встановлення палет. Нерідко в напівпричепах зі зсувним дахом використовуються стійки на пружинах, що відрізняються підвищеною стійкістю. А ще їх можна регулювати за висотою.
Також при виборі кузова напівпричепа варто звернути увагу на кількість гаків, призначених для закріплення вантажу. Один такий гак зможе витримувати навантаження до 2-3,5 тонни. Тому легко розрахувати їх оптимальну кількість.
Чи є різниця у задньому порталі напівпричепа?
Задній портал напівпричепів, як передня стінка, можуть бути виготовлені зі сталі або алюмінію. Існує думка, що алюмінієві конструкції менш довговічні. Але це не зовсім відповідає дійсності, адже вони не сприйнятливі до корозії. До того ж їхня вага менша, ніж у сталевих аналогів, а значить навантаження на задню підвіску буде мінімальним.
Також задні портали напівпричепів відрізняються між собою конструктивним рішенням петель та замків. Вони можуть бути встановлені горизонтально або вертикально, їх можна відкривати двома руками або однією. Фахівці стверджують, що найнадійнішим буде горизонтальний замок, який у народі ще називають «ластівчин хвіст».
А що щодо підвіски?
Сучасні напівпричепи оснащуються двома різновидами підвісок:
- Ресорна. Переважно встановлюються на машини, призначені для робіт на будівельному майданчику, у сільському, лісозаготівельному господарстві, тобто там, де не передбачаються магістральні перевезення.
- Пневматична. Оптимальний варіант для автомобілів, що використовуються при перевезеннях продукції на далекі відстані. Заснована пневматична підвіска може на напівресорах або інтегрованих важелях.
Також важливо звернути увагу і на хід підвіски, адже саме від цього параметра багато в чому залежить те, наскільки плавним буде рух напівпричепа не дуже рівними дорогами, а значить і збереження вантажу. Більшість світових виробників напівпричепів використовує осі брендів SAF і BPW. Також важливо звернути увагу на розташування самої подушки. Вона може встановлюватися на осі, біля неї або на рамі. Варіант «на осі» – найбільш переважний через підвищену надійність конструкції. Також варто звернути увагу на те, як встановлені амортизатори – вертикально чи під нахилом. Найбільш універсальним рішенням вважається амортизатор, встановлений під невеликим нахилом.
Тепер залишилося тільки зіставити всі ці моменти, звести їх докупи, розставити пріоритети й переходити безпосередньо до вибору продукції. Напівпричепи під будь-які експлуатаційні умови у дуже широкій різноманітності розмірів та характеристик представлені у продажу «Гідромаркет». Ознайомтеся з різноманітністю моделей, їх описом та технічними характеристиками. Так ви зможете підібрати модель під майбутні робочі умови легко та швидко. Якщо буде потрібно, можна буде звернутися за компетентними консультаціями до фахівців компанії через телефон або через онлайн-сервіси у зручний для себе час.
- Переробка сміття в Україні: питання, яке потребує комплексного підходуАктуальна проблема переробки сміття в Україні, показники у цифрах по нашій країні та країнах Європи, що підтверджують її серйозність. Знайомство з основними різновидами ресайклінгу, а також видами відходів, що подаються на переробку. Продукти, які можна отримати на виході шляхом утилізації відходів. Основні різновиди обладнання, яке може використовуватися на сміттєпереробних підприємствах, принцип їх влаштування, дії та види вихідної сировини.
- Вибираємо лебідку на трактор правильноЗнайомство з тракторними лебідками, їх основними різновидами, призначенням. Опис трелювальних лебідок та особливості їх використання у лісозаготівельній галузі, залежність місця встановлення на техніці від виду робіт, для яких вони призначаються. Тракторні лебідки, які стануть незамінним рішенням під час експлуатації техніки у поганих дорожніх умовах, на нестабільних ґрунтах, пересіченій місцевості. Опис основних видів, залежно від типу приводу. Рекомендації щодо вибору.