Як правильно експлуатувати причіп
Причепи – одна з найбільш популярних категорій транспортних засобів для транспортування різних категорій вантажів. Вони працюють разом із вантажними автомобілями, тракторами. В експлуатаційному процесі постійно зазнають підвищених навантажень. Вони змушені регулярно відчувати навантаження, переміщатися далекою від ідеальності дорогами, витримувати не дуже компетентне обслуговування. Все це негативно позначається на надійності та довговічності служби причепів. І в один не дуже «прекрасний» момент може виявитися, що він зламається і вся ваша робота з вантажоперевезень зупиниться.
І статися подібне може навіть із якісним та надійним причепом. У чому причина такого? Якщо поставити подібне питання фахівцям, то отримаємо відповідь – неправильна експлуатація техніки. Але що саме ховається під цим поняттям? Так як треба експлуатувати причіп правильно, щоб максимально запобігти непередбаченим поломкам, продовжити період його безаварійної служби? Зупинимося на цьому питанні докладніше.
Що мається на увазі під поняттям «правильна експлуатація причепа»?
Кожен виробник техніки в обов'язковому порядку разом зі своєю продукцією надає покупцеві посібник з експлуатації, сервісну книжку. У цих документах зазначаються ті умови, для роботи в яких підходить дана модель, надаються рекомендації щодо робочих режимів, а також термінів та обсягів технічного обслуговування. У найпростішому варіанті, правильна експлуатація причепа – це дотримання двох основних правил:
- Регулярне, своєчасне, якісне технічне обслуговування у тому обсязі, що зазначено у сервісній книжці.
- Дотримання загальних рекомендацій щодо експлуатації техніки.
Розглянемо докладніше обидва моменти.
Чому технічне обслуговування таке важливе?
Технічне обслуговування причепа – це комплекс заходів, спрямована підтримка на високому рівні стану техніки. Так, воно включає діагностику та усунення всіх тих несправностей, які будуть виявлені. На жаль, уникнути їх виходить дуже рідко. Проблеми може спричинити їзда по поганому дорожньому покриттю, неправильний розподіл вантажів, природне зношування комплектуючих у міру експлуатації.
Технічне обслуговування причепа може бути двох видів:
- Щоденне. Проводиться безпосередньо власником техніки чи водієм. Передбачає візуальний огляд причепа, оцінку його кріплення до трактора чи тягача, стану коліс, ресор. Приділяючи буквально 5 хвилин щодня своїй техніці, ви зможете виявити явну проблему та запобігти серйозним наслідкам.
- Планове. Його терміни та обсяги наводяться у сервісній книжці причепів. Передбачає виконання низки регламентних дій відповідно до пробігу техніки. Так, найчастіше ТО-1 проводиться через кожні 2000 км і до 20000 км. У його процесі перевіряється стан гальмівної системи, коліс, ходової, світлових приладів. Після 20 000 км проводиться ТО-2. Тут додатково перевіряється стан запасних коліс, обстеження кріплень та діагностика всіх систем машини. ТО-3, ТО-4 та ТО-5 рекомендується проходити кожні 60, 80 та 120 тисяч км пробігу. Здебільшого такі роботи виконуються раз на квартал. Усі терміни – зразкові та усереднені. Для кожного причепа вони можуть бути індивідуальними, тому необхідно уважно ознайомитись з рекомендаціями виробника.
- СТО (сезонне технічне обслуговування. Проводиться двічі на рік і передбачає заміну шин із зимової на літню та навпаки. Рекомендується навесні та восени поєднувати сезонне та регулярне обслуговування з метою економії свого часу.
Піддаючи свій причіп таким роботам, ви зможете постійно бути впевненими у його стабільному та надійному функціонуванні. Але також рекомендується не нехтувати симптомами поломок у процесі експлуатації техніки. Так, якщо ви помітите появу нехарактерного шуму, якщо при поворотах з'явився крен причепа, якщо є порушення в балансі або інші нехарактерні явища, краще перестрахуватися і звернутися на станцію технічного обслуговування позапланово. Так ви зможете запобігти серйозним поломкам, які вимагатимуть від вас дорогого ремонту, а то й зовсім, покупки нового причепа.
Загальні правила експлуатації причепа
Експлуатація причепів суттєво відрізняється від використання звичайного автомобіля, навіть вантажного. Це обумовлено досить великою масою та габаритами, необхідністю витримувати підвищені навантаження, наявністю «слабкої ланки» – місця з'єднання та рядом інших моментів. Щоб уникнути непередбачених поломок, максимально продовжити період служби причепа, запобігти аварійним ситуаціям, поряд із щоденним, плановим та сезонним технічним обслуговуванням, необхідно також дотримуватися в експлуатаційному процесі наступних рекомендацій виробника:
- Гальмування, обгони необхідно планувати заздалегідь, не робити їх різко. Річ у тому, що велика маса техніки знижуватиме не лише розгінну, а й гальмівну динаміку. В останньому випадку гальмівний шлях значно збільшується. Гальмувати треба плавно, навіть у тому випадку, якщо причіп порожній. Ривки, у тому числі й на поворотах, можуть стати причиною занесення або так званого складання. Оптимально заздалегідь знижувати швидкість, а повороти входити «натяг».
- Не можна перевищувати допустиму швидкість (наведено у технічній документації кожного транспортного засобу). Так, якщо судити з Правил дорожнього руху, то техніка з причепами автомагістралями за межами населених пунктів може пересуватися зі швидкістю не більше 90 км/год, а за іншими дрогами – 70 км/год.
- Не використовуйте причіп за призначенням. Для кожного виробничого завдання виробники пропонують свою техніку: низькорамні трали для перевезення спецтехніки, верстатів та іншої габаритної продукції, бортові – для продукції, несприйнятливої до зовнішніх впливів, скотовози – для тварин, сортиментовози – для колод та ін. підходить.
- При русі з досить високими швидкостями причіп може розгойдуватися з боку на бік. І якщо маса вантажу на ньому досить велика, це може спровокувати аварію. Перевозіть важку продукцію – зменште швидкість. Як варіант ще можна збільшити довжину зчіпного дишла.
- Не забувайте про щоденне ТО: перевіряйте наявність мастила в механізмі зчіпки, наявність люфа між зчіпною кулею та самим вузлом, тиск у шинах. Також перевіряється стан страхувальних ланцюгів, тросів та елементів, на яких вони закріплюються. Обов'язково варто звернути увагу на прилади світлової сигналізації.
Як бачите, правила не складні. І слідувати їм зможе кожен водій техніки із причепом. Особливо якщо зважити на той момент, що саме від них залежить надійність і безпека вантажоперевезення, то нехтувати цими рекомендаціями явно не варто.
Підбиваємо підсумки
А ще необхідно розуміти, що надійна, стабільна та довговічна служба причепа багато в чому залежить від його початкової якості. Тобто роблячи вибір на користь надійної техніки та дотримуючись наведених вище рекомендацій, ви мінімізуєте проблеми у майбутньому. Найкращі причепи під будь-які експлуатаційні умови чекають на вас у каталозі товарів «Гідромаркет». А ще гарантуються найкращі ціни, офіційні гарантії, сертифікати відповідності. Фахівці компанії допоможуть підібрати відповідні рішення кожному замовнику під робочі умови й відповідно до індивідуальних побажань.
За обслуговуванням та ремонтом причепів також пропонуємо звертатись на ліцензоване вантажне СТО «Гідромаркет». Ви отримаєте професійне ТО відповідно до рекомендацій виробників техніки з гарантіями.
- Переробка сміття в Україні: питання, яке потребує комплексного підходуАктуальна проблема переробки сміття в Україні, показники у цифрах по нашій країні та країнах Європи, що підтверджують її серйозність. Знайомство з основними різновидами ресайклінгу, а також видами відходів, що подаються на переробку. Продукти, які можна отримати на виході шляхом утилізації відходів. Основні різновиди обладнання, яке може використовуватися на сміттєпереробних підприємствах, принцип їх влаштування, дії та види вихідної сировини.
- Вибираємо лебідку на трактор правильноЗнайомство з тракторними лебідками, їх основними різновидами, призначенням. Опис трелювальних лебідок та особливості їх використання у лісозаготівельній галузі, залежність місця встановлення на техніці від виду робіт, для яких вони призначаються. Тракторні лебідки, які стануть незамінним рішенням під час експлуатації техніки у поганих дорожніх умовах, на нестабільних ґрунтах, пересіченій місцевості. Опис основних видів, залежно від типу приводу. Рекомендації щодо вибору.