Чому не працює гідравліка на міні-тракторі
Мінітрактор — це надзвичайно затребувана техніка спеціального призначення, що отримала широке застосування у невеликих фермерських господарствах, приватних домоволодіннях, комунальному господарстві і не тільки. З його допомогою виконується широкий спектр робіт, пов'язаних з посадкою та збиранням сільськогосподарських культур, а також доглядом за ними, перевезенням урожаю, збиранням будівельного сміття, опалого листя, снігу. Широке застосування також дані машини отримали при обробці садів та полів від шкідників та хвороб. Перераховувати сфери застосування міні-тракторів можна дуже і дуже довго, адже це техніка справді надзвичайно популярна та затребувана. Її невеликі габарити та хороша маневреність дозволяють використовувати такі машини в умовах обмеженого вільного простору, на ділянках складної просторової конфігурації.
Але все ж таки кожен, хто стикався з експлуатацією міні-тракторів, розуміє, що широкі функціональні можливості в першу чергу залежать від того, якими навісними механізмами вони комплектуються. Це можуть бути різні види ну плугів, борін, культиваторів, сівалки, картоплесаджалки, картоплекопалки, комунальні щітки та снігоприбиральні відвали, а також багато іншого. Можливість їхньої роботи забезпечується гідравлічною системою. І коли відбувається так, що гідравліка перестає працювати, перестає функціонувати і навісне обладнання, а сам міні-трактор банально перетворюється на не особливо функціональний транспортний засіб.
Зараз зупинимося докладніше на тому, що є гідравлікою для міні-трактора в принципі. Також розглянемо основні несправності, які можуть виникнути у гідравлічних системах цієї техніки. Наведемо способи, які дозволять вам усунути ці проблеми самостійно, тобто не вдаючись до допомоги фахівців.
Основні компоненти гідросистеми міні-трактора
Гідравліка, яка сьогодні встановлюється на міні-трактори, мало чим відрізняються від систем, що монтуються на більш габаритні аналоги. Вона складатиметься з наступних компонентів:
- Гідронасос. Цей агрегат можна назвати «серцем» гідросистеми, оскільки він приводить у дію всі її компоненти, забезпечує підвищення тиску і циркуляцію робочої рідини по контуру. У більшості сучасних міні-тракторів встановлені гідронасоси шестерного типу. Вони видають на виході тиск аж до 16 МПа, чого буде більш ніж достатньо для роботи з більшою частиною навісного та додаткового обладнання.
- Система відбору потужності, що включає коробку та вал. Вони відбирають від силового агрегату частину енергії і надають її на привід насоса, забезпечуючи високий рівень автономності роботи міні-трактора. Залежно від особливостей майбутніх робіт вали відбору потужності можуть бути залежними та незалежними, синхронними та не синхронними. Також вони можуть відрізнятися між собою місцем установки: передні, задні, бічні. Від останнього параметра залежить те, яке навісне обладнання може використовуватись у тому чи іншому випадку.
- Гідророзподільник. Це клапан, що регулює напрямок перебігу робочої рідини в контурі. Він відповідно до команд оператора буде відкривати одні випускні отвори і перекривати інші, тим самим спрямовуючи потік робочої рідини, що знаходиться під тиском до того чи іншого виконавчого механізму. Насправді найбільше застосування отримали гидрораспределители золотникового типу. Вони будуть універсальним рішенням у різних експлуатаційних умовах та підійдуть до встановлення на більшу частину сучасних міні-тракторів.
- Гідробак. Це ємність, призначена для зберігання всього об'єму олії, що циркулює в контурі. У цьому резервуарі обов'язково передбачені фільтруючі елементи, що затримують різні забруднення, які розносяться рідинним потоком по контуру. Також у гідробаку здійснюється відстоювання та охолодження олії перед здійсненням нового робочого циклу.
- Рукава високого та низького тиску, а також елементи керування. Перші забезпечують з'єднання всіх окремих компонентів єдиний замкнутий контур. Як елементи управління практично найбільше застосування отримали джойстики.
Як бачите, сама гідравлічна система міні-трактора досить проста, але все ж таки варто хоча б одному з компонентів вийти з ладу, як тут же перестане функціонувати і сама гідравліка, і всі ті навісні, додаткові механізми, що встановлені на міні-тракторі.
А тепер перейдемо безпосередньо до того, які несправності в роботі гідравлічної системи зустрічаються на практиці, як вони можуть себе проявляти і які кроки варто зробити, щоб усунути їх максимально швидко та ефективно, навіть не вдаючись до допомоги фахівців.
Несправності гідросистеми міні-трактора та способи їх усунення
Перш, ніж переходити до знайомства з основними несправностями, відразу хочемо виділити такий аспект, як природне зношування в міру експлуатації. Гідросистема, як і будь-які інші механічні компоненти з роками використання може виходити з ладу. Це буде актуально навіть для тих випадків, коли у вашому розпорядженні справді якісна та надійна гідравліка, яка регулярно піддавалася технічному обслуговуванню. Якщо несправність, виявлена у вашій гідросистемі, сталася саме з цієї причини, то єдине, що ви можете зробити, це придбати нові комплектуючі і замінити ними те, що зношене і більше не придатне до використання.
Якщо ж йдеться не про зношені вузли та механізми, то знайомитимемося з іншими поломками та способами їх усунення. Так, фахівці виділяють 10 основних несправностей, які сьогодні зустрічаються в гідросистемах міні-тракторів у процесі їх експлуатації. Познайомимося з кожною з них детальніше.
Насос не створює необхідного тиску
Тут також може бути кілька причин, зокрема:
- Відсутня подача гідравлічної олії до системи. Причини, за якими це відбувається, а також способи їх усунення, описані в попередньому пункті.
- Наявність підвищених внутрішніх витоків через надмірне зношування. В даному випадку вам необхідно перевірити продуктивність агрегату спочатку на холостому ходу, а далі під навантаженням. Якщо об'ємний коефіцієнт корисної дії виявиться нижчим за паспортні показники, вам необхідно буде просто змінити насос на новий.
- Наявність внутрішніх витоків. Найбільш часто подібні проблеми виникають на валу через корпус насоса або безпосередньо в з'єднаннях гідросистеми. У будь-якому випадку вам необхідно перевірити всі ущільнення, а оптимально замінити їх. Також слід перевірити корпус на наявність тріщин, раковин. Якщо вони занадто великі і відновлення не піддаються, насос змінює новий.
- Заклинювання золотника запобіжного клапана або переливний клапан не сів на сідло. У цьому випадку клапан розбирається та промивається, перевіряється стан його демпфера, пружини, кульки та всього сідла.
- Надмірне нагрівання масла, що призвело до зниження його в'язкості. У цьому випадку необхідно перевірити роботу системи охолодження та нормалізувати її.
Рідина не надходить у систему, насос не качає
Причинами подібної несправності можуть бути:
- Неправильний монтаж гідронасоса, що призвело до того, що його вал обертається не в той бік. Щоб усунути подібну проблему, вам необхідно зняти гідронасос і змонтувати його заново, але в цьому випадку вже правильно.
- Кількість олія в резервуарі опустилася нижче за норму. Усувається ця проблема дуже швидко шляхом доливання необхідної кількості робочої рідини.
- У всмоктувальному патрубку або на самому рукаві низького тиску стався засмічення. У цьому випадку вам необхідно виконати нескладний демонтаж та усунути забруднення.
- Через всмоктувальний патрубок спостерігається підсмоктування повітря. Висока ймовірність того, що відбулася розгерметизація контуру через ослаблення затягування сполучних елементів. Тому вам потрібно підтягнути ці з'єднання.
- Неправильний вибір робочої рідини. Якщо в'язкість вашого масла буде занадто високою або навпаки, занадто низькою, система не працюватиме так, як слід. Тому вам необхідно підібрати масло, яке максимально максимально відповідатиме майбутнім експлуатаційним умовам, зокрема температурі навколишнього середовища.
- Засмічення демпфера переливного клапана. Також нерідко причина несправностей, пов'язаних із забрудненою робочою рідиною. У цьому випадку клапан демонтується, прочищається і промивається.
- Механічний пошкодження насоса. В даному випадку необхідно виконати повне розбирання агрегату, провести дефектування його вузлів та замінити пошкоджені елементи. Якщо сам насос занадто зношений, його замінюють на новий.
Поява в системі вібрацій та шумів
Причинами такої несправності може бути:
- Занадто високий опір у всмоктувальному трубопроводі. У цьому випадку необхідно переглянути саму обв'язку і, при необхідності, збільшити прохідний переріз.
- Засмічився фільтр, що призвело до зниження його пропускної спроможності. У цьому випадку його необхідно промити, прочистити або замінити на новий.
- Йде підсмоктування повітря у всмоктувальній трубі. Причиною подібної проблеми може бути ослаблення сполук. Тому всі кріплення необхідно підтягнути.
- Є вібрації в клапані. В даному випадку може бути проблема з каналами, що демпфують, тому вузол розбирається і виконується його дефектування.
- Сапун, розміщений у гідравлічному баку, забитий забрудненнями. Усунення цієї несправності здійснюється шляхом прочищення цього елемента.
- У вашій трубопровідній обв'язці є різка зміна діаметра прохідного перерізу. Перевірте ще раз свою систему та усуньте подібне явище.
- Трубопровідна обв'язка закріплена надто слабко. Щоб усунути її вібрації необхідно жорсткіше закріпити труби та рукави.
Підвищений тиск на лінії нагнітання при роботі агрегату на холостому ході
Відбутися подібна несправність може з таких причин:
- Неправильно підібрані компоненти гідросистеми або допущені проблеми на етапі монтажу. Подібних несправностей можна запобігти, якщо спочатку придбати готовий комплект гідравліки, а не збирати його самостійно. Також слід перевірити саму обв'язку, можливо, в ній є додаткові повороти, з'єднання, здатні збільшити гідравлічний опір.
- Надмірний механічний опір під час роботи елементів агрегату. Тут також належить виконати розбирання, дефектування компонентів та їх заміну, якщо в цьому є необхідність.
- Засмічення каналів гідророзподільника. Виконується розбирання та прочищення.
Нерівномірний рух робочих елементів
Причинами подібної несправності можуть бути:
- Наявність у гідросистемі повітря. Вам необхідно відкрити відповідні клапани та спустити його.
- Неправильно виконані налаштування запобіжного клапана. Йдеться про те, що немає достатнього перепаду між тиском спрацьовування та робочим тиском системи. Перевірте манометром дані показники і виконайте налаштування так, щоб тиск спрацьовування запобіжного клапана був вищим за робочий тиск приблизно на 0,5-1 МПа.
- Недостатній протитиск на зливі. Щоб підвищити опір необхідно відрегулювати дросель або підпірний клапан.
- Нерівномірна подача олії насосом. Швидше за все в даному випадку причина прихована в механічному природному зносі вузла, тому рекомендується його просто замінити.
Олія в системі сильно нагрівається
Надмірне нагрівання олії в системі сприятиме тому, що в гідробаку рідина не зможе охолоне до необхідних робочих параметрів, що призведе до того, що на новий робочий цикл вона піде більш теплою і, відповідно, її в'язкість не буде відповідати необхідним робочим параметрам. Причин тому кілька:
- Недостатнє відведення тепла у резервуарі. Подібне може спостерігатися за неправильного вибору компонентів, забруднення прохідних перерізів. У цьому випадку необхідно прочистити канали та інтенсифікувати тепловідведення.
- Поломки терморегулюючої апаратури. Необхідно виявити певну несправність та усунути її.
- Під час пауз між виконанням робочих циклів насос не розвантажується. Подібна проблема вказуватиме на наявність дефектів у самому розвантажувальному пристрої. Його необхідно розібрати та перевірити. При необхідності замінити.
Поява слідів олії на маслобаку або зливному фільтрі
Якщо ви помітили сліди олії на заливній горловині маслобака або на зливному фільтрі, то є ймовірність, що:
- Ви перебрали з кількістю масла при заливці в гідросистему. Вам треба просто злити зайву рідину.
- Порушилася герметичність системи, внаслідок чого до неї підсмоктується повітря. Тут перевіряються з'єднання та виконується їхня затяжка, а при необхідності – заміна ущільнень.
- Забився фільтр або є механічні пошкодження на його кришці. І тут фільтр промивається, а ущільнення змінюються на нові.
Золотники не перемикаються
Найчастіше подібна проблема спостерігається у золотниках з електрогідравлічним керуванням. Виходить, що під час запуску електромагніту перемикання не відбувається. Подібне може статися з таких причин:
- Відбувся задир золотника, внаслідок чого його заклинило. Подібне явище також може спостерігатися при занадто забрудненому або надмірно в'язкому маслі або ж ослабленій поворотній пружині. У цьому випадку вам необхідно демонтувати електромагніти і перевірити, наскільки золотник вільно переміщається без них. Також рекомендується поміняти масло та виконати промивання клапана.
- Якорі електромагнітів перестали переміщатися на всю величину ходу. Необхідно перевірити, чому якір заїдає та усунути цю причину. Також перевіряється робочий тиск на затискачі.
- Забруднення в дренажному отворі золотника. Проблема усувається розбиранням промиванням.
- Ушкодження штовхача. Єдине, що можна зробити в цій ситуації – замінити цей елемент.
Запобіжний клапан перестав утримуючи тиск
Якщо ви помітили подібну несправність, це могло статися з наступних причин:
- Сідло клапана або демпфер занадто забруднені або герметичність в блоці дистанційного розвантаження порушена. Систему необхідно промити потоком рідини, а сам демпфер прочистити.
- Сідло або кулька надто зношені. Такі компоненти більше експлуатуватись не можуть, тому вони змінюються на нові.
- Зламалася чи надто розтяглася пружина. Її також слід замінити.
Порушення герметизації у сполучних елементах
Тріщини та обриви в рукавах високого та низького тиску, що супроводжуються розгерметизацією контуру виникають через:
- Надмірна деформація елементів. Найчастіше їх потрібно міняти на нові.
- Підвищені коливання трубопроводів, у тому числі резонансних. Додаткове закріплення даних елементів виконується жорсткими скобами.
- Підвищений робочий тиск у системі. В цьому випадку необхідно перевірити демпфери, перепускні клапани. Можливо, потрібно додати кілька таких додаткових елементів до системи. Також усунути цю проблему можна буде шляхом зниження обертів гідронасосу.
Підвищені витікання через дренажні отвори
У цьому випадку вам необхідно перевірити:
- Ущільнення. Висока ймовірність того, що вони зносилися, ялини зруйнувалися. Їх потрібно замінити на нові.
- Розподільний пристрій. Швидше за все, його робоча поверхня зношена. Спочатку необхідно перевірити їх, і, якщо можна, виконати ремонт. Якщо ні – замінити на нові.
Хочемо звернути вашу увагу на те, що ми привели лише найпоширеніші несправності, що виникають у роботі гідросистеми міні-трактора, їх причини, способи усунення. Якщо виконані вами роботи не дали бажаного результату, рекомендуємо звернутися за компетентною допомогою до фахівців СТО «Гідромаркет». Також хочемо нагадати, що всі компоненти гідравлічного контуру ви зможете купити у нашому каталозі товарів за найкращими цінами в Україні та з сертифікатами, офіційними гарантіями.
- Переробка сміття в Україні: питання, яке потребує комплексного підходуАктуальна проблема переробки сміття в Україні, показники у цифрах по нашій країні та країнах Європи, що підтверджують її серйозність. Знайомство з основними різновидами ресайклінгу, а також видами відходів, що подаються на переробку. Продукти, які можна отримати на виході шляхом утилізації відходів. Основні різновиди обладнання, яке може використовуватися на сміттєпереробних підприємствах, принцип їх влаштування, дії та види вихідної сировини.
- Вибираємо лебідку на трактор правильноЗнайомство з тракторними лебідками, їх основними різновидами, призначенням. Опис трелювальних лебідок та особливості їх використання у лісозаготівельній галузі, залежність місця встановлення на техніці від виду робіт, для яких вони призначаються. Тракторні лебідки, які стануть незамінним рішенням під час експлуатації техніки у поганих дорожніх умовах, на нестабільних ґрунтах, пересіченій місцевості. Опис основних видів, залежно від типу приводу. Рекомендації щодо вибору.