Напівпричепи: види та габарити
Вантажні автомобільні перевезення широко використовуються сьогодні при перевезенні габаритних вантажів як усередині України, так і на більш далекі відстані. Цьому сприяє економічність та швидкість доставки продукції. У процесі вантажоперевезень використовується така автомобільна техніка, як тягач, який додатково оснащується напівпричепом. Щоб визначити обсяг продукції, що транспортується, необхідно виходити з вантажопідйомності самої фури і габаритів напівпричепа. Останній показник безпосередньо залежить від його довжини, ширини та висоти. А ще важливо враховувати тип напівпричепа, адже для різних категорій вантажів можуть використовуватись різні види техніки. Ось на цих моментах зупинимося докладніше.
Особливості напівпричепів
Сучасні логістичні компанії для перевезення різних категорій вантажів використовують різні види напівпричепів:
- Фура. Можуть бути тентованими та мати повністю металевий кузов. Забезпечують ефективне та безпечне транспортування продукції, сприйнятливої до негативного зовнішнього впливу: продукти харчування, лікарські препарати, побутова техніка, оргтехніка, предмети інтер'єру, одяг, взуття та ін. Бувають звичайними, а також ізотермічні та рефрижераторні. Стандартно вміщують 33 європалети розміром 120х80 см. Вантажопідйомність – до 24 т.
- Контейнеровози. Відкриті платформи довжиною 12,6 м та шириною 2,5 м. Використовуються для транспортування одного 40-футового або двох 20-футових морських контейнерів. Каркас виробу найчастіше розсувний, що дозволяє встановлювати і 45-футові блоки. Вантажопідйомність – до 25 т.
- Трали. Це низькорамні платформи, що використовуються для транспортування негабаритної продукції, довгомірів, техніки спеціального призначення. Мають відкидні аппарелі, що дозволяють техніці самостійно заїжджати на трал. Довжина платформи – 11-20 м, ширина – 2,5-3,7 м, вантажопідйомність – до 93 т.
- Автоцистерни. Призначаються для транспортування наливних, газоподібних, сипких продуктів харчового та нехарчового призначення. Конфігурація може відрізнятися залежно від особливостей товару, що перевозиться. Передбачено одну або кілька внутрішніх секцій. Одна цистерна може вміщувати 20-40 м3 продукту, та її вантажопідйомність – 12-20 т.
- Самоскиди. Напівпричепи, що саморозвантажуються, орієнтовані на роботу з сипучими продуктами, несприйнятливими до атмосферного впливу і які можна вивантажувати шляхом перекидання кузова.
- Автовози. Напівпричепи, створені спеціально для транспортування кількох легкових автомобілів, мімівенів, мікроавтобусів. Максимальна довжина платформи – до 20 метрів, а вантажопідйомність – 15-20 т. Один автовоз може перевозити за один раз 7-10 авто.
- Зерновози. Мають закритий кузов підвищеного об'єму бункера або цистерни. Призначаються для перевезення різних категорій зернових культур, комбікормів та інших насипних вантажів. Корисний об'єм – 45-60 м3, а вантажопідйомність – 15-24 т.
- Лісовози. Розроблено під транспортування довгомірного лісу, трубного прокату, пиломатеріалів. Особливість конструкції - U – образні кузнечики, встановлені по периметру з метою забезпечення надійної фіксації колод. Вантажопідйомність таких напівпричепів сягає 30 тонн.
Габарити та місткість єврофур
Єврофури – напівпричепи, які отримали найбільше застосування як у внутрішніх, так і міжнародних перевезеннях. На сучасному ринку вони представлені в дуже широкій різноманітності типів та розмірів. Розглянемо докладніше основні з них:
- Єврофури, місткістю 82, 86, 90, 92 та 96 м3. Це стандартні напівпричепи тентовані з рівною підлогою. Внутрішня довжина та ширина кожної з цих моделей однакова: 12,6 та 2,45 м. А ось висота – різна: 2,45; 2,6; 2,7; 2,8; 2,9 м відповідно. Вантажопідйомність – до 24 тонн.
- Джамбо. Це напівпричіп, місткістю 96 м3 з ламаною рамою та Г-подібною підлогою. Діаметр задніх коліс – зменшений. З огляду на це внутрішня висота становить 2,45 і 3 м за рівної ширини 2,45 м. Загальна довжина – 13,6 м (4,2 і 9,4 м кожен із відсіків. Може перевозити за один раз 20-24 тонни.
- Мега фура. Це той же напівпричіп тентований з рівною підлогою, що і єврофура. Але на відміну від звичайних має внутрішню висоту 3 м. Інші розміри – ідентичні. Місткість – 100 м3, вантажопідйомність – 22-24 т.
- Зчіпка та зчіпка Мега. Є автопоїздом з напівпричепа та причепа. Довжина, висота та ширина причепа однакові – 8 м, 2,95 та 2,45 м в обох варіантах. Відмінність - у внутрішній довжині самого фургона 7,1 і 8 м відповідно. Вантажопідйомність – 22-25 т.
- Ізотерма. Стінки фургона додатково оснащені теплоізоляційними матеріалами, що забезпечує збереження температури вантажу, що перевозиться. Ефективність використання спостерігається під час транспортування підігрітої, охолодженої чи замороженої продукції на невеликі відстані. Довжина – 13,6 м, ширина – 2,45 м, висота – 2,6 м, вантажопідйомність – 20-22 т.
- Рефрижератор. За габаритами збігається із ізотермою. Але на додаток до ізольованого кузова тут передбачена ще й холодильна установка, здатна створювати та підтримувати як позитивну, так і від'ємну температуру. Напівпричепи рефрижератори в залежності від температурного режиму можуть бути кількох класів: А (від 0 0С до +12 0С), (від мінус 10 0С до +12 0С), С (від мінус 20 0С до +12 0С), D (від мінус 20 0С до 0С до +2 0С 0С), F(до мінус 20 0С).
Більш детально з усіма різновидами напівпричепів та їх технічними характеристиками пропонуємо познайомитись у каталозі Гідромаркету. Також пропонуємо звернутися за компетентними консультаціями до фахівців компанії у зручний для себе час.
- Області застосування вилкових навантажувачівОсобливості та призначення вилкових навантажувачів. Десять областей та завдань, де дана техніка відрізнятиметься максимально високою ефективністю роботи за мінімального енергоспоживання та незначних вимог до технічного обслуговування.
- Самоскидні причепи та напівпричепи: особливостіЗнайомство з самоскидними причепами та напівпричепами, особливості та відмінності кожного варіанту, переваги та недоліки. Основні технічні характеристики причепів та напівпричепів самоскидного типу, які треба взяти до уваги при виборі техніки для себе. Правила правильної експлуатації.