Облаштування та ремонт доріг шляхом відсипання щебенем
Відсипання доріг щебенем - непоганий варіант для облаштування покриття, яке в експлуатаційному процесі не піддаватиметься підвищеним навантаженням. Таке рішення може використовуватися для організації під'їзних шляхів у приватному секторі, котеджних селищах, при облаштуванні тимчасових доріг. Вони вимагатимуть мінімум часу в реалізації, незначних матеріальних вкладень. Але все ж таки дана робота повинні виконуватися у суворій відповідності до вимог типових конструкцій та технології. Тільки в цьому випадку можна буде отримати надійне та довговічне покриття, яке відмінно покаже себе в заданих експлуатаційних умовах.
Замість щебеню також може здійснюватися відсипання доріг бетоном високої міцності, асфальтовою крихтою, ґрунтом. Серед переваг такого рішення виділяють невисоку вартість, тривалий період використання можливості виконання робіт у будь-яку пору року, а також відсутність негативного впливу на довкілля.
Зараз познайомиться докладніше про те, які види доріг можуть облаштовуватися з використанням цієї технології, і навіть з технологіями будівництва.
Основні різновиди доріг
Перш ніж переходити до безпосереднього знайомства з технологією відсипання проїзних частин щебенем, необхідно підіймати, які типи доріг на сьогодні існують:
- Ґрунтові. Сюди відносять всі різновиди покриттів, які підходять для переміщення колісної техніки, дно без верхнього твердого шару. Завдяки додаванню до складу суміші для засипання гравію, шлаку та місцевих в'яжучих компонентів покращуються експлуатаційні характеристики покриття. Єдине, що треба розуміти – такі дороги прокладаються природним ґрунтом. Це означає, що період осіннього і весняного бездоріжжя, зимова сльота може зробити їх не проїзними. Також треба враховувати й мінімальну ширину полотна – не менше 4 м для того, щоб на ньому могли роз'їхатися зустрічні машини. Якщо планується будівництво дачної дороги, то тут буде достатньо ґрунтової дороги, завширшки 2 метри.
- Путівцева. Це один з різновидів ґрунтових доріг. Вона практично нічим не укріплюється. Періодично виконується її розрівнювання з допомогою грейдера. Поділ на смуги тут не передбачено.
- Польові. Детальні дороги формуються внаслідок звичайного накочування ґрунту автотранспортом. Виглядає як дві паралельні колії, які часто проростають травою.
- Автомобільні. Це вже повноцінна інженерна споруда, яка передбачає облаштування мінімум двох смуг для попутного та зустрічного руху. Залежно від призначення вони можуть бути федеральними, регіональними, місцевими та приватними. Конструктивно складаються з безпосереднього полотна з асфальтобетонної суміші, що укладається на попередньо підготовлену основу. Також до автомобільної дороги відносять смугу відведення з усіма супутніми елементами, земляне полотно дорожній одяг, два узбіччя по краях полотна, а також бічні канали для відведення вологи, брівки та обрізи. Зокрема, на обрізах можуть споруджуватися будівлі або облаштовуватися зелене насадження.
Відсипання щебеню за великим рахунком може виконуватися на кожній із цих доріг. Якщо говорити про ґрунтові, польові путівці, то таке покриття здатне забезпечити підвищену прохідність в різну пору року. Підсипка щебеню на автомобільних дорогах найчастіше використовується на етапі формування підкладки, яка стане основою надійної та довговічної конструкції полотна в цілому.
Види щебеню, що використовуються при відсипанні доріг
Наступне, з чим необхідно познайомитися перед, тим, як виконувати відсипання доріг щебенем, так це з різновидами самого матеріалу:
- Гранітний. Найбільш міцний матеріал у своїй категорії. Завдяки цьому він витримує підвищене навантаження, не деформується, не розтріскується. Широке застосування гранітний щебінь також отримав під час облаштування пішохідних зон. Сьогодні на ринку можна знайти цей матеріал дрібнозернистої, середньозернистої та крупнозернистої фракції.
- Вапняковий. Екологічно чистий, морозостійкий природний матеріал із досить чистим складом. Але його показники міцності залишають бажати кращого. Його не рекомендується використовувати на вологонасичених ґрунтах. Дрібний та середній вапняковий гравій використовують при відсипанні основного шару та фінішного насипу.
- Асфальтний. Це матеріал, отриманий шляхом руйнування старих дорожніх покриттів та їх подрібнення. Безпосередньо в процесі зрізання старого дорожнього полотна більшість автогрейдерів відразу перемелює шматки асфальту, дробить їх. Додатково може виконуватись і сортування за фракціями. Подібний матеріал відрізняється підвищеною стійкістю до дії вологи, температурних перепадів. Підходить для використання на вологих ґрунтах. Від здатний у процесі використання додатково ущільнюються завдяки наявності у складі бітуму. Такий матеріал можна використовувати для формування доріг, якою буде переміщатися досить важка техніка. До того, якщо температура повітря підвищиться, з'явиться відповідний смолянистий запах.
- Вторинний. це також перероблений матеріал. Його одержують шляхом подрібнення. Але тільки як вихідна сировина тут використовується в основному залишки бетону, цегли та інших матеріалів, які отримують при знесенні старих будівель або будівель. Такі відходи дробляться, сортуються за фракціями. За характеристиками міцності, морозостійкості й лещадності вони досить схожі з показниками вапнякового щебеню. Але, на відміну від нього, тут стійкість до вологи буде досить висока. Нерідко його використовують для формування дренажного шару.
Так, при формуванні нижнього шару відсипки переважно використовують матеріали більшої фракції, тоді як верхні формуються з використанням дрібнозернистого продукту. У результаті одержують досить міцне та надійне покриття для під'їзних шляхів внутрішньодворових територій, паркувань.
Коротке знайомство з технологіями щебеневої відсипки
Зараз розглянемо 4 технології відсипання щебенем доріг:
- Пошарове укладання подушки.
- З використанням геотекстилю.
- З використанням в георешітки.
- Із застосуванням стабілізаторів.
Зупинимося на кожному варіанті докладніше.
Пошарове укладання подушки
Це найпростіша технологія, яка використовується при відсипанні стоянок, облаштуванні невеликих ґрунтових доріг. Виконується така послідовність:
- грейдер і знімає до 30 см шару ґрунту, формуючи подібність двосхилий профілю з поглибленнями по краях проїжджої частини для відведення води;
- дно ущільнюється за допомогою ґрунтової ковзанки;
- засипається 15-20 см шар піску поліпшення дренажних характеристик покриття, виконується його ущільнення;
- засипається шар щебеню так, щоб товщина посеред дороги була близько 20 см, а до країв поступово сходила десь на 10 см;
- додатково поверхня утрамбовується.
Довговічність отриманого покриття залишає бажати кращого.
Відсипання доріг щебенем з використанням геотекстилю
Якщо стоїть завдання розділити технологічні шари дороги, то для цього використовується додатково геотекстиль - спеціальний високоміцний синтетичний матеріал, що добре пропускає вологу. Завдяки його використанню підвищується підсумкова міцність покриття. Геотекстиль укладає на утрамбований ґрунт, а зверху вже засипають пісок та дрібний гравій. Також як засипка може використовуватися шлак, щебінь, асфальтова крихта. Чим дрібніша фракція – тим краще.
Щільність геотекстилю вибирається індивідуально, залежно від того, для облаштування якої дороги його планується використовувати. Так, цей матеріал надаватиме і безпосередній вплив на стійкість дороги до утворення колії та на рівномірність усадки. При облаштуванні ґрунтових доріг щільність геотекстилю повинна бути не менше 250 г/м2.
Відсипання доріг щебенем з використанням в георешітки
Георешітка - плоский матеріал комірчастої структури, який забезпечує додаткове армування покриття. Підвищує здатність полотна витримувати як поздовжні, і поперечні навантаження. Запобігає розповзанню сипких матеріалів. З його допомогою формується досить щільна та міцна конструкція. Така технологія підходить навіть для облаштування доріг із досить інтенсивним рухом. Нерідко георешітка використовується разом із геотекстилем.
Технологія укладання тут така:
- знімається 15-20 см шар ґрунту, ущільнюється дно;
- монтується георешітка;
- поверхня засипається дрібнозернистими матеріалами (щебенем різних видів, асфальтовою крихтою та ін.);
- верхній шар ущільнюється котком.
Відсипання доріг щебенем з використанням стабілізаторів
Стабілізатори – це компоненти, які покращують технічні характеристики готового покриття, зокрема показники міцності та стійкість до деформацій. Їх використання забезпечує:
- економію вихідних матеріалів та витрати на їх укладання;
- мінімізацію транспортних витрат;
- зниження частоти ремонтних робіт у процесі експлуатації покриття;
- мінімальна вимога до спецтехніки та кількості робочої сили.
Відсипання щебенем при ремонті дорожніх покриттів
Технологія відсипання щебенем отримала також широке застосування при відновленні дорожніх покриттів. Так, для ремонту нижнього шару використовують щебінь із розміром зерна від 40 до 70 мм. Дренажне покриття формують із використанням матеріалу фракції 20-40 мм. Верхній шар відновлюється за допомогою 5-20 мм щебеню.
Але також треба підіймати, що якість готового покриття багато в чому залежить від правильності ущільнення кожного шару. При ремонті частіше використовуються не повноцінні дорожні ковзанки, а спеціальні трамбування, кулачкове та гратчасті ручні моделі.
У каталозі «Гідромаркет» ви зможете підібрати щебінь різних типів та фракції під відсипання будь-яких типів доріг з доставкою на об'єкт на максимально вигідних умовах. Консультанти на зв'язку у зручний для вас час.
- Переробка сміття в Україні: питання, яке потребує комплексного підходуАктуальна проблема переробки сміття в Україні, показники у цифрах по нашій країні та країнах Європи, що підтверджують її серйозність. Знайомство з основними різновидами ресайклінгу, а також видами відходів, що подаються на переробку. Продукти, які можна отримати на виході шляхом утилізації відходів. Основні різновиди обладнання, яке може використовуватися на сміттєпереробних підприємствах, принцип їх влаштування, дії та види вихідної сировини.
- Вибираємо лебідку на трактор правильноЗнайомство з тракторними лебідками, їх основними різновидами, призначенням. Опис трелювальних лебідок та особливості їх використання у лісозаготівельній галузі, залежність місця встановлення на техніці від виду робіт, для яких вони призначаються. Тракторні лебідки, які стануть незамінним рішенням під час експлуатації техніки у поганих дорожніх умовах, на нестабільних ґрунтах, пересіченій місцевості. Опис основних видів, залежно від типу приводу. Рекомендації щодо вибору.